Nezisková organizace zaměřující se na poskytování osobní asistence, ale také pomoc osobám, které pečují o své blízké.
A DOMA z. s. nabízí komplexní služby a zabezpečení Vašich blízkých v případech, kdy jim Vy sami nemůžete být stále nablízku. Naši osobní asistenti Vás překvapí vlídným přístupem a vysokou úrovní služeb, které jsme schopni nabídnout.
Hovoří za nás více než 13 let praxe a přes 650 spokojených rodin.
Osobní asistence je určena seniorům, lidem se zdravotním postižením a lidem s chronickým duševním onemocněním (především demencí) od 18 let věku mající sníženou soběstačnost a jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby, kterou nelze zabezpečit běžně dostupnými službami.
Stáváme se rodinným přítelem, který rozumí potřebám seniorů. Umíme jim pružně a rychle poskytnout profesionální domácí péči.
Hlavním cílem naší sociální služby je naplňovat poslání v co nejvyšší míře a hledat další možnosti pro zlepšení. Chceme, aby se osobní asistence stala nedílnou součástí moderní společnosti.
Dále pak také:
Osobní asistenci poskytujeme v přirozeném prostředí klientů (nejčastěji v domácnostech), v nemocnicích, LDN, domech s pečovatelskou službou či v místě podle Vašeho určení na území Hlavního města Prahy. Osobní asistence je klientům nabízena nepřetržitě, tedy 24 hodin denně, 365 dní v roce.
Bc. Ondřej Klus, DiS.
trenér paměti
Ukáži Vám, jak zábavnou formou zapojit seniora do procvičování paměti.
Eduard Uhlík
fyzioterapeut
Zajistím relaxaci a regeneraci pečujícím.
JUDr. Petra Veruňáková
právnička
Pomohu s řešením právních záležitostí.
Mgr. Radka Cárachová
ošetřovatelství
Předvedu, jak efektivně a s co nejmenší námahou pečovat.
PHDr. Milan Pešák
mediátor
Napravím poškozené rodinné vztahy.
Mgr. Martina Hazuková
psychoterapeutka
Poradím, jak se z toho nesesypat.
PharmDr. Jana Křížková
farmaceutka
Ulevím Vám od nadbytečného užívání léků a doporučím koupi volně dostupných preparátů.
Mgr. Hana Tůmová
sociální pracovnice
Mgr. Olga Nosková
fyzioterapeutka
Naučím Vás, jak si protáhnout celé tělo a jak si odblokovat ztuhlá záda.
Bc. Veronika Čábelková
ergoterapeutka
Ukáži Vám, jak zachovat a využít všechny schopnosti potřebné pro zvládání běžných denních činností
PhDr. Petra Rohlíková PhD.
psychoterapeutka
Na problémy se mnou nebudete sami.
Mgr. Aneta Rychová
psycholožka
Mgr. Zuzana Acar Jarošová
psychoterapeutka
Společně nalezneme řešení, když Vám není dobře, máte problémy ve vztazích nebo chcete ve svém životě nějakou změnu.
Naši osobní asistenti a asistentky mají hlavní pracovní poměr, dohodu o pracovní činnosti či dohodu o provedení práce. Podle zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách musí splňovat kvalifikační předpoklady, to znamená alespoň základní stupeň vzdělání a absolvování akreditovaného kvalifikačního kurzu.
Aby byla zajištěna kontinuálnost a zastupitelnost osobních asistentů, docházejí do jedné domácnosti nejméně dva osobní asistenti. To oceníte především v době absence jednoho z pracovníků.
Úkony osobního asistenta stanovuje zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Zahrnují například osobní péči, hygienu, pomoc při oblékání, při jídle a pití, pomoc při zajištění chodu domácnosti, nákupy, doprovod, kontakt s dalšími lidmi, pomoc při zájmových aktivitách, procházkách, procvičování paměti a další.
Ano, doprovod tvoří součást úkonů poskytovaných osobními asistenty. Zajišťujeme jak doprovod k lékaři, na úřady či jiná jednání, tak i zprostředkování kontaktu se sociálním prostředím.
Pokud máte zájem o osobní asistenci, je třeba nám sdělit:
Na základě těchto informací jsme Vám schopni sdělit, zda máme volnou kapacitu či nikoliv.
Osobní asistenci se snažíme zavést co nejrychleji tak, abyste byli maximálně spokojení. Záleží vždy na momentální kapacitě, ale většinou se poskytování služby zahajuje do 2–5 dnů. Vyžadujete-li rychlejší řešení, jsme schopni osobní asistenci zavést i do 24 hodin.
Bezpečnost klienta je zajištěna hned několika způsoby. Osobní asistenti disponují kompetencemi a jsou řádně vyškoleni pro výkon osobní asistence a krizové situace. Zajišťujeme také zastupitelnost. V případě přebírání klíče od domácnosti se řídíme metodikou, která určuje, jak s nimi smíme nakládat.
Po sepsání smlouvy je do domácnosti uveden osobní asistent, který je seznámen s plánem péče. Je vhodné, aby u toho byl přítomen rodinný příslušník – senior pak má větší pocit bezpečí. Sociální pracovnice doporučí kompenzační pomůcky zajišťující bezpečnost práce osobního asistenta, ale i seniora. Pokud tyto pomůcky nemáte, nebojte se požádat o radu sociální pracovnici, která Vám ráda poradí.
Pro výkon osobní asistence není potřeba dokládat zdravotní dokumentaci. Je však potřeba uskutečnit v domácnosti nebo ještě v nemocnici či LDN sociální šetření, na jehož základě se pak služba osobní asistence poskytuje.
Ano, pokud jste osoba se sníženou soběstačností, ať už z důvodu věku, nebo zhoršeného zdravotního stavu, máte nárok na příspěvek na péči, mobilitu či požádat o vydání průkazu TP, ZTP nebo ZTP/P.
Zde můžete nahlédnout, jak se organizaci A DOMA v posledních letech dařilo.